reklama

Smútok za nepoznaným

Hoci nepatrím k skalným fanúšikom režijnej tvorby Terrence-a Malick-a, filmom Nový svet (The New World, 2005) vo mne vzbudil melanchóliu, ktorú sa mi dosiaľ nepodarilo prekonať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Siahol som po ňom pod dlhoročným vplyvom Posledného Mohykána a v hľadaní jemu rovného. Namiesto dejovosti, ktorá, ako som dúfal, by zahnala moju znudenosť, som bol vystavený chmúrnym úvahám o vine Európy na rozvrate šťastného, bezstarostného spôsobu života.

François-René de Chateaubriand, teoretický oponent Napoleona Bonaparteho, ktorý však na to, aby proti nemu vystúpil, príliš miloval pohodlie, sa preslávil jednými z najmalebnejších opisov v próze. Zamlada veril, že inšpiráciu pre román Atala nájde v nedotknutej divočine Severnej Ameriky a priamom kontakte s domorodcami. Nadšenie však z neho rýchlo vyprchalo. Príroda preňho nebola dosť farebná. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
(zdroj: https://cinemafanatic.files.wordpress.com/2010/06/the_new_world.jpg)
Chateaubriand
Chateaubriand (zdroj: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cf/Anne-Louis_Girodet-Trioson_006.jpg)

Len nedávno som sa dozvedel názov skladby, ktorú vo filme Nový svet tak precízne použili mimo oficiálneho soundtracku: Piano Concerto No. 23 v stupnici A Maior, K 488. K ďalšiemu, tentoraz úspešnému hľadaniu ma podnietil film o cynických pomeroch v Rusku za čias Stalinovho konca, ktorého popularitu Rusi zvýšili zákazom jeho premietania. V origináli jeho názov znie The Death of Stalin (2017). Hrá ju tam Oľga Kurylenko v úlohe hlboko veriacej umelkyne rozhorčenej Stalinovou politikou.

Obrázok blogu
(zdroj: https://www.tribes.org/web/2018/4/3/an-end-to-repetitions-the-violence-of-the-breaking-of-the-ice-review-of-the-death-of-stalin)
Jakub Zibura

Jakub Zibura

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Volám sa Jakub Zibura, som študentom druhého ročníka histórie na Prešovskej univerzite v Prešove. Mojou najvyššou ambíciou je prepojiť dejiny s literárnym a raz snáď aj filmovým umením v pomere 1:1. :-) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu